Με ιδανικό τρόπο γιόρτασε την 200ή συμμετοχή του σε αγώνα F1 ο Τζένσον Μπάτον, κερδίζοντας το 11ο GP της φετινής σεζόν στην Ουγγαρία, το οποίο ήταν δραματικό σε εξέλιξη λόγω της βροχής που έπεφτε κατά διαστήματα.
Το Ουγγαρόρινγκ έφερνε ούτως ή άλλως καλές αναμνήσεις στον Μπάτον, καθώς εκεί ήταν που είχε πανηγυρίσει την παρθενική νίκη της καριέρας του το 2006 - μια ανέλπιστη νίκη με το ανίσχυρο μονοθέσιο της Honda σε μικτές καιρικές συνθήκες.
- Αυτή ήταν η 11η νίκη του Μπάτον στην καριέρα του και παράλληλα η τέταρτη φετινή για την McLaren.
πηγή sport.gr
Αυτή ήταν η δεύτερη φετινή νίκη για τον βρετανό πιλότο της McLaren, ο οποίος επιβεβαίωσε τον χαρακτηρισμό του μάστερ σε απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες, καθώς η πρώτη του είχε έρθει επίσης υπό βροχή, στο Μόντρεαλ.
Δεύτερος τερμάτισε ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο γερμανός ήταν ο πραγματικός κερδισμένος του αγώνα, επειδή αύξησε και πάλι στους 85 βαθμούς το προβάδισμά του έναντι του ομόσταβλού του στην Red Bull Μαρκ Ουέμπερ, ο οποίος περιορίστηκε στην πέμπτη θέση.
Το βάθρο συμπλήρωσε ο Φερνάντο Αλόνσο με Ferrari, ενώ ο Λιούις Χάμιλτον πήγε από τα ψηλά στα χαμηλά, καθώς αν και οδηγούσε τον αγώνα μέχρι και 20 γύρους πριν από το τέλος, τελικά αρκέστηκε στην τέταρτη θέση.
Η εξέλιξη του GP Ουγγαρίας
Το Ουγγαρόρινγκ έφερνε ούτως ή άλλως καλές αναμνήσεις στον Μπάτον, καθώς εκεί ήταν που είχε πανηγυρίσει την παρθενική νίκη της καριέρας του το 2006 - μια ανέλπιστη νίκη με το ανίσχυρο μονοθέσιο της Honda σε μικτές καιρικές συνθήκες.
Το σκηνικό του καιρού ήταν παρόμοιο αυτή την Κυριακή (31/7) στην ουγγρική πίστα, γεγονός που επέτρεψε στον Μπάτον να ξεδιπλώσει για μία ακόμα φορά το ιδιαίτερο ταλέντο του σε στεγνές/βρεγμένες κούρσες.
Ολοι οι οδηγοί είχαν τα ενδιάμεσα λάστιχα στην εκκίνηση λόγω της ψιλής βροχής που έπεφτε, και οι τρεις πρώτοι του grid έστριψαν με την ίδια ακριβώς σειρά στην πρώτη στροφή.
Στον 5ο γύρο ήρθε μια μικρή έξοδος του Φέτελ για να δώσει την ευκαιρία στον Χάμιλτον να τεθεί επικεφαλής, ενώ λίγο αργότερα άνοιξε το παράθυρο για τα πρώτα pit-stop, με τους οδηγούς να βάζουν σλικ λάστιχα και συγκεκριμένα τη σούπερ μαλακή γόμα, λόγω του ότι η αγωνιστική γραμμή είχε πλέον αρχίσει να στεγνώνει.
Ο Μπάτον μπήκε έναν γύρο νωρίτερα από τον Φέτελ, γεγονός που εκμεταλλεύτηκε για να τον προσπεράσει στον 14ο γύρο. Η διαφορά μεταξύ των δύο McLaren παρέμεινε σταθερά πάνω από τα 5", όμως τα πάντα ανατράπηκαν στον 50ό γύρο, όταν το ψιλόβροχο έκανε και πάλι την εμφάνισή του.
Σε εκείνο το σημείο του αγώνα ο Χάμιλτον είχε ένα τετ-α-κε, το οποίο έφερε τον Μπάτον σε απόσταση βολής πίσω του. Και ύστερα από μια έντονη μονομαχία με αρκετές εναλλαγές θέσεων μεταξύ τους για έναν-δυο γύρους, ο Χάμιλτον παρέδωσε την πρωτοπορία στον team mate του, μπαίνοντας για να βάλει ενδιάμεσα λάστιχα.
Αυτή η επιλογή αποδείχτηκε λανθασμένη για τον βρετανό, καθώς η βροχόπτωση ήταν μικρή σε διάρκεια. Ετσι αναγκάστηκε να επιστρέψει στα pits για να αλλάξει ξανά σε σλικ, αφού πρώτα είχε χάσει ακόμα και την τρίτη θέση, δεχόμενος προσπέρασμα από τον Αλόνσο.
Το χειρότερο για τον Χάμιλτον ήταν ότι πήρε και μια ποινή διέλευσης για επικίνδυνη μανούβρα στο τετ-α-κε που είχε κάνει νωρίτερα, όταν παραλίγο να πέσει πάνω στην Force India του Πολ ντι Ρέστα προσπαθώντας να φέρει το μονοθέσιό του σε ευθεία γραμμή.
Η εξέτιση της ποινής έριξε τον οδηγό της McLaren πίσω και από τον Ουέμπερ, στην πέμπτη θέση. Εξι γύρους, όμως, πριν από το τέλος κατάφερε να περάσει τον αυστραλό με ένα υποδειγματικό προσπέρασμα, που μένει στη μνήμη ως το highlight του αγώνα, για να τερματίσει τέταρτος τελικά.
Μπροστά, οι Μπάτον και Φέτελ δεν δυσκολεύτηκαν να κρατήσουν τις δύο πρώτες θέσεις, χάρη στην στρατηγική των τριών pit-stop που μόνο αυτοί ακολούθησαν από τους πρωτοπόρους, βγάζοντας άνετα από σχεδόν 30 γύρους ο καθένας με τη μαλακή γόμα ως τον τερματισμό.
Ο Αλόνσο ακολούθησε διαφορετική τακτική, κάνοντας ένα stint παραπάνω με τα πολύ μαλακά λάστιχα, και τελικά βγήκε κερδισμένος κατά δύο θέσεις. Ο ισπανός ευνοήθηκε από τις λάθος επιλογές του Χάμιλτον και του Ουέμπερ, που αμφότεροι είδαν το ρίσκο με τα ενδιάμεσα στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα να μην τους βγαίνει, με αποτέλεσμα να αναγκαστούν να κάνουν από ένα έξτρα pit-stop.
Ο Φελίπε Μάσα με την άλλη Ferrari τερμάτισε έκτος ύστερα από ένα περιπετειώδη αγώνα, ενώ ο ντι Ρέστα πήρε την έβδομη θέση που είναι η καλύτερη της καριέρας του ως τώρα.
Θριαμβευτικός ήταν ο αγώνας για τις δύο Toro Rosso, καθώς οι Σεμπαστιάν Μπουεμί και Χάιμε Αλγκουερσουάρι κατάφεραν αμφότεροι να βαθμολογηθούν, φτάνοντας στην όγδοη και 10η θέση αντίστοιχα (ο Μπουεμί από την 23η θέση του grid!). Ανάμεσά τους βρέθηκε η Mercedes του Νίκο Ρόσμπεργκ, ο οποίος θα μπορούσε να είχε τερματίσει πιο ψηλά, αν δεν είχε πέσει στην ίδια παγίδα με τους Χάμιλτον και Ουέμπερ να βάλει τα ενδιάμεσα, σε μια χρονική στιγμή που αυτή δεν ήταν η ενδεδειγμένη επιλογή.
Σημειώσεις
- Αυτή ήταν η 11η νίκη του Μπάτον στην καριέρα του και παράλληλα η τέταρτη φετινή για την McLaren.
- Ο Αλόνσο ανέβηκε για τέταρτη σερί φορά στο βάθρο των νικητών. Αντίθετα ο Ουέμπερ δεν τα κατάφερε για πρώτη φορά έπειτα από τέσσερις αγώνες, στους οποίους μετρούσε ισάριθμες τρίτες θέσεις.
- Ο Φέτελ προηγείται στο πρωτάθλημα οδηγών με 234 βαθμούς. Ακολουθούν ο Ουέμπερ με 149, ο Χάμιλτον με 146, ο Αλόνσο με 145 και ο Μπάτον με 134.
- Ο 12ος από τους 19 αγώνες F1 της φετινής σεζόν θα γίνει στο Σπα του Βελγίου σε τέσσερις εβδομάδες (26-28/8).
πηγή sport.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου